TOP10: Główne zasady budowania mięśni

logo

Piękna, modelowa i umięśniona sylwetka to marzenie większości facetów. Aby ją osiągnąć na początek należy wybrać się na siłownię. Budowanie pięknej sylwetki musi opierać się jednak na pewnych zasadach, które przyspieszą i pomogą Ci wyrzeźbić swoje ciało. Dlatego też prezentujemy 10 głównych zasad budowania mięśni.

 10. Uzupełniaj zapasy energii po treningu

Trening siłowy powoduje, iż twoje mięśnie potrzebują więcej „paliwa” niż zazwyczaj. Dlatego warto po każdym treningu doładować się białkiem np. w postaci shake’a z dodatkiem białka serwatkowego. Zestaw ten to najłatwiej przyswajalne proteiny dla twojego organizmu.

Proteinowy shake

Proteinowy shake

9. Nie bój się soli

Wysiłek fizyczny powoduje utratę wody oraz sodu. Sód potrzebny jest do wykorzystywania cukrów, jako źródeł energii i aminokwasów jako budulca mięśni. Prostym sposobem jest dodanie do wody, którą pijesz na treningu łyżeczki soli spożywczej, która uzupełni niedobory sodu.

8. Śpij długo

Dobry sen jest podstawą dobrego treningu. Jeśli za krótko śpisz, masz za mało czasu na regenerację.  Gdy będziesz niewyspany, nie będziesz miał siły na podnoszenie ciężarów, przez co twój trening nie będzie sprawiał Ci satysfakcji, a jego efekty będą mniejsze.

Długi sen to podstawa budowania sylwetki

Długi sen to podstawa budowania sylwetki

7. Odpocznij sobie

4-6 tygodni to dobry czas na ostry trening, po którym przyda Ci się tygodniowa przerwa na odpowiednią regenerację. Nie zapomnij w tym czasie o dobrej diecie, gdyż o dodatkowe kilogramy w tym okresie nie trudno.

6. Skróć trening

Powinieneś tak robić serie, by nie być w stanie zrobić już kolejnych powtórzeń. Wykonywanie więcej niż 20 serii na treningu lub więcej powtórzeń niż 15 to znak, że operujesz za małymi ciężarami. Poza tym twój trening po zwiększeniu obciążenia, nie będzie monotonny i będzie krótszy, a bardziej efektywny.

5.  Buduj całość

Pamiętaj o zrównoważonym treningu na wszystkie partie ciała. Nie dopuść do tego abyś wyglądał jak kawał „schabu” na bocianich nogach. Wzmacnianie dużych grup mięśniowych zwiększa ilość wytwarzanego testosteronu, co pomaga w budowaniu innych mięśni.

Ćwicz wszystkie partie mięśni

Ćwicz wszystkie partie mięśni

4. Nie zapominaj o ćwiczeniach kardio

Przy budowaniu wymarzonej sylwetki nie przesadzaj z nimi, ale też o nich nie zapominaj. Ćwiczenia kardio, poprawiają system krwionośny, który dostarcza mięśniom budulca. Ćwicz przynajmniej 2 razy po 20 minut.

3. Mniej cukru!

Ogranicz węglowodany. To najgorszy wróg twojej pięknej sylwetki. Lepszy pożytek będziesz miał z białka dostarczonego przed i po treningu. Jeśli już musisz pochłonąć coś słodkiego, pamiętaj aby to były produkty dla diabetyków.

2. Nie zapominaj o wodzie

Woda to podstawia na siłowni i po treningu. Nie zapominaj o uzupełnieniu jej braku w organizmie. Wypijaj tyle wody ile ważysz dzieląc wagę przez 30.

Pamiętaj o uzupełnieniu braków wody w organizmie

Pamiętaj o uzupełnieniu braków wody w organizmie

1. Nie bój się tłuszczu

Nikt nie każe ci jeść kiełbasy, golonki czy żeberek. Jedz sensowne ilości olejów roślinnych, orzechów i ziaren.  Dieta niskotłuszczowa nie pomoże w budowaniu idealnej sylwetki.

Efekt końcowy

Efekt końcowy

źródło: opracowane na podstawie Men’s Health Polska

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *