Siłownia w domu: od czego zacząć

mobility-603558_1280

Zorganizowanie siłowni w domu pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy potrzebnych na to, aby korzystać ogólnodostępnych, płatnych sal do ćwiczeń. Domową siłownię warto wyposażyć zarówno w przyrządy do treningu kardio, jak i sprzęt do ćwiczeń siłowych. Jest wiele urządzeń, które zajmują niewiele miejsca, a umożliwiają efektywny trening.

Domowa strefa kardio

Trening kardio rozgrzewa, przyspiesza spalanie tłuszczu, całościowo kształtuje sylwetkę i poprawia wydolność organizmu. Aby jego efekt był optymalny, należy ćwiczyć w ten sposób przynajmniej przez 30 minut. Urządzeniami, przy pomocy których można trenować kardio, są np. bieżnia do biegania, rowerek stacjonarny oraz orbitrek. W pomieszczeniu przeznaczonym do takich ćwiczeń warto mieć również matę, steper oraz piłkę do ćwiczeń. Te trzy ostatnie przyrządy są idealne wtedy, kiedy nie dysponujemy miejscem, w którym można byłoby ustawić bieżnię lub przechowywać rowerek stacjonarny albo orbitrek. Innym poręcznym urządzeniem do ćwiczeń kardio jest skakanka, najlepiej sprawdza się ona jednak w pomieszczeniach z wysokim sufitem. Urządzeniem, które nie zajmuje dużo miejsca, a umożliwia efektywne spalanie tłuszczu, poprawę wydolności, a także równomierny rozwój mięśni, jest wioślarz. Ćwiczenie na tym urządzeniu przypomina wiosłowanie na łódce.

Sprzęt do wykonywania ćwiczeń siłowych w domu

Najbardziej wielofunkcyjnym urządzeniem do ćwiczeń siłowych, umożliwiającym wszechstronne kształtowanie sylwetki, jest atlas. Za jego pomocą można ćwiczyć niemal wszystkie grupy mięśni. Minusem atlasa jest jednak jego rozmiar, aby ustawić go w domu, potrzebna jest dosyć duża wolna przestrzeń. Jeśli z uwagi na niewielki metraż mieszkania nie możemy pozwolić sobie na atlas, możemy kupić samą ławeczkę do ćwiczeń. Na ustawionej poziomo będzie można między innymi podnosić sztangę oburącz, ćwiczyć na siedząco za pomocą hantli lub ćwiczyć mięśnie nóg. Ustawienie jej w pozycji skośnej pozwoli natomiast na wykonywanie ćwiczeń na mięśnie brzucha. Jednym z najprostszych urządzeń do ćwiczeń siłowych w domu jest drążek rozporowy. Wystarczy zamontować go we framudze drzwi, aby móc trenować plecy, ramiona i klatkę piersiową. Górne partie mięśni pomaga rozwinąć również ekspander, czyli grube sprężyny, które rozciąga się dłońmi na rozpiętość ramion. Niewiele miesjca zajmują także hantle, kettlebelle oraz obciążenia na ręce i nogi. Warto wyposażyć w nie swoją domową siłownię, szczególnie wtedy, kiedy nie można poświęcić na nią osobnego pomieszczenia.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *