Domowa sala gimnastyczna – jakiego sprzętu potrzebujesz?

domowasalagimnastyczna

Zima to czas, kiedy nasza aktywność wyraźnie maleje. Niekorzystna pogoda sprawia, że bardzo trudno zwlec się z łóżka do codziennych czynności, nie mówiąc o dodatkowych ćwiczeniach, bieganiu czy wizycie na siłowni. Z pomocą mogą przyjść nam urządzenia takie, jak rowerek czy bieżnia, natomiast nie zastąpią one ćwiczeń ogólnorozwojowych. A gdyby tak przeznaczyć część domu/mieszkania na małą, domową salę gimnastyczną?

Czego właściwie potrzebowalibyśmy do wyposażenia odpowiedniej sali? Zastanówmy się przede wszystkim – jakie ćwiczenia chcielibyśmy wykonywać. Na pewno podstawowymi ćwiczeniami byłyby ćwiczenia, które standardowo wykonujemy podczas rozgrzewki, mające na celu odpowiednie rozgrzanie mięśni, uzyskanie wyższej temperatury ciała, wyższego pulsu. Tak naprawdę do tego typu ćwiczeń wystarczy nam mata gimnastyczna lub materac gimnastyczny. Zatem byłby to punkt wyjściowy naszych zakupów.

Podstawowe wyposażenie

Żadna porządna sala gimnastyczna nie może istnieć bez kultowych drabinek gimnastycznych. Drewniana drabinka gimnastyczna już na zawsze będzie kojarzyć nam się z dzieciństwem, ponieważ był to klasyczny sprzęt, z którego korzystaliśmy na wf-ie. Pozwalał nie tylko na użytkowanie go podczas ćwiczeń rozciągających, brzuszków, wznosów, ale przede wszystkim – był zmorą nauczycieli, ponieważ uczniowie bardzo chętnie wchodzili na nie bez zezwolenia. Drabinka posiada wiele zalet i jeśli tylko mamy możliwość, wstawienie jej w naszej domowej sali gimnastycznej będzie dobrym pomysłem.

Trening koordynacji i mobilność

Jeżeli zależy nam na odpowiedniej koordynacji oraz mobilności zwróćmy uwagę na drabinki koordynacyjne czy pachołki treningowe (popularnie nazywane grzybkami lub talerzykami). Są one bardzo często wykorzystywane szczególnie podczas ćwiczeń w sportach drużynowych: piłce nożnej, siatkówce, koszykówce. Pozwalają na wykonanie wielu ćwiczeń angażujących nie tylko mięśnie ale i umysł. Poprawnie wykonywane ćwiczenia na drabinkach koordynacyjnych zwiększają dynamikę, szybkość oraz koordynację. Talerzyki mają nieskończoną ilość zastosowań, a ich niska cena sprawia, że nad takim zakupem nie powinniśmy się zastanawiać dwa razy.

Budowanie mięśni

Na koniec zostawiliśmy sobie przyrządy, dzięki którym możemy budować siłę mięśni. Oczywiście moglibyśmy tutaj zaproponować urządzenia, które powinny znaleźć się w każdej domowej siłowni, jak hantle, ławka do ćwiczeń, sztanga, ekspander czy inne tego typu przyrządy. W tym artykule chcemy skupić się jednak na przyrządach, które spełniają wiele zastosowań i śmiało możemy nazwać je uniwersalnymi. W kwestii budowania siły będą to zdecydowanie poręcze i drążki do podciągania. Drążek (czy to rozporowy czy klasyczny montowany w ścianie/na suficie) pozwala na wykonywanie wielu różnorakich ćwiczeń, które nie tylko pozwolą nam budować siłę rąk, ramion, pleców, ale dodatkowo w połączeniu z odpowiednią dietą, może pomóc nam uzyskać wymarzoną sylwetkę. Poręcze treningowe pozwolą nam np. na ćwiczenia tricepsów czy wykonywanie ćwiczeń stabilizacyjnych, które doskonale uzupełnią nasz trening. Dodatkowo nie zabierają dużo miejsca, a w przypadku, gdy urządzamy domową salę gimnastyczną np. w mieszkaniu (lub w niewielkim pokoju) ma to zdecydowanie duże znaczenie.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *